Wanneer stopt de dekking van je verzekering?
Als je de premie niet op tijd of niet volledig betaalt, sturen we een herinnering. Je premie moet dan binnen 14 dagen worden betaald. Doe je dat niet, dan stopt de dekking van je verzekering. Word je in de tussentijd arbeidsongeschikt, dan heb je geen recht op een uitkering. Dit geldt voor de hele periode dat je arbeidsongeschikt bent. Ook als je de premie later alsnog betaalt en je nog steeds arbeidsongeschikt bent.
Je hebt betaald. Wanneer ben je weer verzekerd?
Als wij de achterstand op je premie hebben ontvangen, is er weer dekking voor arbeidsongeschiktheid die vanaf de dag erna ontstaat. Ben je ondertussen arbeidsongeschikt geraakt? Dan ben je weer verzekerd op het moment dat je volledig bent hersteld en weer aan het werk bent.
Aanmaningsproces
Als de betaaltermijn voor je reguliere premie is verlopen, sturen wij je eerst twee herinneringen voor betaling. Als je dan tijdig de openstaande rekening betaalt, worden er nog geen extra kosten in rekening gebracht en is er dekking op de polis.
Vanaf de 3de herinnering brengen wij extra kosten in rekening en is er geen dekking meer op je polis. Dit betekent dat als je niet betaald er geen dekking is voor arbeidsongeschiktheid vanaf de betreffende openstaande premieperiode. Wij keren dan dus niet uit, ook niet als je alsnog betaalt. Bij een aanvullende betaling, vanwege een aangevraagde wijziging op de polis, en/of bij een nieuwe polis brengen wij vanaf de 2de herinnering extra kosten in rekening. Zodra wij de te laat betaalde premie hebben ontvangen, is er weer dekking voor arbeidsongeschiktheid die vanaf de dag erna ontstaat. Bij een nieuwe polis start de dekking als wij de eerste premie hebben ontvangen.
Na de 4de herinnering schakelen wij een incassobureau in.