Home Vitality Informatiepagina wijzigingen 2025

Informatiepagina  wijzigingen 2025

Op 15 april hebben we onze deelnemers geïnformeerd over de wijzigingen die op 1 januari 2025 ingaan. 

Hoe het vernieuwde programma er dan precies uit gaat zien maken we in september bekend. Deelnemers ontvangen daarover een e-mail en de informatie op deze pagina wordt daook aangepast. 

Heb je vragen over de wijzigingen? Kijk dan vooral in de Q&A bij de diverse onderwerpen op deze pagina!

Snel naar:
Waarom aanpassing nodig is

De afgelopen jaren is gebleken dat de kosten van het programma een stuk hoger zijn dan we vooraf hadden ingeschat. Tegelijkertijd willen we het programma breder inzetten en toegankelijker maken. Daarom hebben we gezocht naar alternatieve manieren om a.s.r. Vitality te kunnen blijven aanbieden én de drempel om mee te doen te verlagen. Dit betekent dat we aanpassingen doen in de opzet en beloningen van het programma. We realiseren ons dat het programma daardoor anders wordt dan onze deelnemers gewend zijn. Toch zijn we ervan overtuigd dat we met het vernieuwde programma onze klanten kunnen blijven motiveren aan hun vitaliteitsdoelen te werken.

Beloningen

De huidige beloningen vervallen. Natuurlijk blijven we je belonen voor het behalen van je week-, maand-, en jaardoelen! Daarmee verdien je alleen geen cadeaukaarten van onder andere Bol, cashback op Fitbit, Apple Watch en cashback op verzekeringen meer. Heb je een Fitbit of Apple Watch via a.s.r. Vitality aangeschaft? Dan kan je deze gewoon blijven terugverdienen binnen de afgesproken 24 maanden, ook als die periode na 1 januari 2025 eindigt. 
 
Over de specifieke invulling van de nieuwe beloningsvorm zijn we nog in gesprek met onze partners. In september vertellen we je hier meer over en onthullen we een aantal aantrekkelijke voordelen op diverse producten en diensten die per januari in de webshop komen. 

Gezondheid Check

De a.s.r. Vitality Gezondheid Check is via het programma niet langer gratis. In september informeren we je waar je de Gezondheid Check kunt doen en wat deze gaat kosten.

Lidmaatschap

We willen a.s.r. Vitality breder kunnen inzetten en meer verzekerden motiveren om aan hun vitaliteit te werken. Daarom wordt het programma een vast onderdeel van een aantal verzekeringen van a.s.r. Heb je na 1 januari 2025 een inkomens-, pensioen- of zorgverzekering van a.s.r. of Loyalis? Dan zit daar het lidmaatschap van a.s.r. Vitality bij. Hiervoor hoef je niet (meer) apart te betalen. 

Punten Verdienen

Soms lukt intensief bewegen even niet. We willen je dan toch blijven aansporen om te doen wat wél mogelijk is. Daarom verdien je straks makkelijker punten. En past de hoogte van je weekdoel zich sneller aan naar je behaalde resultaten. Met stappen, hartslag en evenementen blijf je gewoon punten verdienen. De overige manieren om punten te verdienen vervallen. Dat betekent dat je geen sportlessen meer kunt registreren via de app en dat de Fietsapp vervalt. Hoeveel punten je met stappen, hartslag en evenementen gaat verdienen, laten we je in september weten.

{ "dialog": { "homeItemId" : "42fdf1c1-a8f6-43d1-9dec-ce9c9b829900", "urlChat" : "/api/dialog/Chat/", "urlCM": "/api/dialog/Conversation/", "urlCMReporting": "", "tokenApiEndPoint": "/api/token/get", "feedbackDelay": 2000, "feedbackDelayExtended": 60000, "greeting": [ "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eGoedenavond, welkom bij a.s.r.\u003c/span\u003e", "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eStel ons hieronder je vraag. We helpen je graag verder\u003c/span\u003e" ], "regEx": "^[A-Za-z0-9'`‘’\\xC0-\\xD6\\xD8-\\xF6\\xF8-\\xFF!@#$^&()_+/|€,\\.\\-\\s]{0,200}$", "readMore": "Lees meer", "initInputPlaceholder": "Typ je vraag in een paar woorden", "inputPlaceholder": "Typ een reactie of andere vraag", "buttonText": "versturen", "agentDisconnected": "Onze medewerker heeft de chat afgesloten.", "startChat": "Je chat nu met een a.s.r. medewerker", "subjectPrefix": "conversatiestarter", "chatGroupIsOpen": {"KS_HD_C_MIJNASR":false,"PEN_C_IDV2":false,"SCH_Pcl_C_AVP_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_REIS_ASRNL":false,"SCH_Pac_C_ASRNL":false,"SCH_Pdb_C_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_VERKEER_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_BRAND_ASRNL":false,"ARD_C_DB":false,"ARD_C_KLANTADVIES":false}, "occupiedMessage": "Oeps, al onze medewerkers zijn in gesprek. Een moment geduld alsjeblieft", "promptTitle": "Chat sluiten?", "promptText": "Weet je zeker dat je de chat wilt afsluiten?", "Yes": "Ja", "No": "Nee", "chatAvailable": "Chat met ons", "chatOccupied": "De chat is tijdelijk bezet", "chatOff": "De chat is nu gesloten", "subjects": [ { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/verzekering-afsluiten.svg", "title": "Product afsluiten", "chatMessage": "Product afsluiten", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/schade-melden.svg", "title": "Schade melden", "chatMessage": "Schade melden", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/gegevens-wijzigen.svg", "title": "Gegevens wijzigen", "chatMessage": "Gegevens wijzigen", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/fondsen-en-koersen-informatie.svg", "title": "Fondsen en koersen", "chatMessage": "Fondsen en koersen", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/contact.svg", "title": "Contact opnemen", "chatMessage": "Contact opnemen", "variantA": true, "variantB": true } ] } } { "dialogErrorModals": { "firstModal": { "message": "Er is helaas een storing. Onze chatbot loopt vast. Klik op vernieuwen om het nog een keer te proberen. Je gesprek blijft bewaard.", "primaryBtn": { "text": "Vernieuwen" } }, "secondModal": { "message": "Helaas, de storing is er niet mee verholpen. Probeer het later op de dag nog een keer of vul het contactformulier in.", "primaryBtn": { "text": "Naar contactformulier", "href": "/contact" }, "secondaryBtn": { "text": "Melding sluiten" } } } }