Ga naar de hoofdinhoud

Ondersteuning om de re-integratie van je medewerker te bevorderen

Wij zijn er voor MKB ondernemers die weinig kennis en ervaring hebben op het gebied van verzuim en preventie en weinig tijd hebben om zich bezig te houden met intensieve verzuimbegeleiding. We ontzorgen onze klanten zoveel als mogelijk bij verzuim en helpen om verzuim te voorkomen. Ook ondersteunen wij werkgevers in het ingewikkelde proces van wetten en regels als een werknemer ziek uitvalt.

  • Uitgebreide begeleiding en ondersteuning bij re-integratie
  • Toegang tot een netwerk van de beste dienstverleners
  • Advies om aan de eisen van de Wet verbetering poortwachter te voldoen
Soorten re-integratiediensten
Uitgebreid netwerk van dienstverleners
Re-integratie & diensten van a.s.r. is één van de grootste inkopers op de re-integratiemarkt en verzorgt voor meer dan 50.000 bedrijven de re-integratietrajecten. We adviseren werkgevers over de te nemen stappen om tot een snelle en duurzame re-integratie te kunnen komen. En over preventie en duurzame inzetbaarheid van werknemers. Vanuit ons landelijke netwerk van gespecialiseerde dienstverleners bieden we daarbij de volgende specialistische ondersteuning aan:

  1. specialisten op het gebied van psychische klachten;
  2. specialisten op het gebied van fysieke klachten;
  3. arbeidsdeskundig onderzoek;
  4. loopbaan en re-integratie trajecten, waaronder spoor 1, 2 en 3;
  5. juridische diensten en mediation;
  6. medische expertise;
  7. (om)scholing.
Re-integratie: wat is het en hoe pak je het aan?

Alle acties die worden ondernomen om je medewerker weer zo snel mogelijk aan het werk te krijgen, vallen onder re-integratie. Maar welke acties zijn dit dan precies? En wat is het verschil tussen spoor 1 en spoor twee? Lees meer over re-integratie en hoe jij als werkgever het re-integratietraject in goede banen leidt.

Houd de juiste re-integratievolgorde aan
Het doel van re-integratie is werkhervatting in passend werk dat zo goed mogelijk aansluit bij de resterende arbeidsmogelijkheden van je werknemer. In de re-integratievolgorde kijk je dan ook eerst naar de arbeidsmogelijkheden binnen de eigen organisatie (spoor 1). Dit kan zowel terugkeer naar eigen werk zijn als ander werk binnen de organisatie. Lukt dat niet? Dan onderzoek je de arbeidsmogelijkheden buiten de eigen organisatie (spoor 2).
Wanneer kun je gebruik maken van onze re-integratiediensten?

Onze re-integratiediensten zijn af te sluiten met de volgende verzekeringen:

Vragen?

Je kunt ons bereiken op telefoonnummer (030) 257 29 10 en via e-mail: info@asrreintegratie.nl. Wij helpen je graag.

Wij helpen je graag
{ "dialog": { "homeItemId" : "42fdf1c1-a8f6-43d1-9dec-ce9c9b829900", "urlChat" : "/api/dialog/Chat/", "urlCM": "/api/dialog/Conversation/", "urlCMReporting": "", "tokenApiEndPoint": "/api/token/get", "feedbackDelay": 2000, "feedbackDelayExtended": 60000, "greeting": [ "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eGoedemorgen, welkom bij a.s.r.\u003c/span\u003e", "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eStel ons hieronder je vraag. We helpen je graag verder\u003c/span\u003e" ], "regEx": "^[A-Za-z0-9'`‘’\\xC0-\\xD6\\xD8-\\xF6\\xF8-\\xFF!@#$^&()_+/|€,\\.\\-\\s]{0,200}$", "readMore": "Lees meer", "initInputPlaceholder": "Typ je vraag in een paar woorden", "inputPlaceholder": "Typ een reactie of andere vraag", "buttonText": "versturen", "agentDisconnected": "Onze medewerker heeft de chat afgesloten.", "startChat": "Je chat nu met een a.s.r. medewerker", "subjectPrefix": "conversatiestarter", "chatGroupIsOpen": {"KS_HD_C_MIJNASR":true,"PEN_C_IDV2":true,"SCH_Pcl_C_AVP_ASRNL":true,"SCH_Pcl_C_REIS_ASRNL":true,"SCH_Pac_C_ASRNL":true,"SCH_Pdb_C_ASRNL":true,"SCH_Pcl_C_VERKEER_ASRNL":true,"SCH_Pcl_C_BRAND_ASRNL":true,"ARD_C_DB":true,"ARD_C_KLANTADVIES":true}, "occupiedMessage": "Oeps, al onze medewerkers zijn in gesprek. Een moment geduld alsjeblieft", "promptTitle": "Chat sluiten?", "promptText": "Weet je zeker dat je de chat wilt afsluiten?", "Yes": "Ja", "No": "Nee", "chatAvailable": "Chat met ons", "chatOccupied": "De chat is tijdelijk bezet", "chatOff": "De chat is nu gesloten", "subjects": [ { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/verzekering-afsluiten.svg", "title": "Product afsluiten", "chatMessage": "Product afsluiten", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/schade-melden.svg", "title": "Schade melden", "chatMessage": "Schade melden", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/gegevens-wijzigen.svg", "title": "Gegevens wijzigen", "chatMessage": "Gegevens wijzigen", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/fondsen-en-koersen-informatie.svg", "title": "Fondsen en koersen", "chatMessage": "Fondsen en koersen", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/contact.svg", "title": "Contact opnemen", "chatMessage": "Contact opnemen", "variantA": true, "variantB": true } ] } } { "dialogErrorModals": { "firstModal": { "message": "Er is helaas een storing. Onze chatbot loopt vast. Klik op vernieuwen om het nog een keer te proberen. Je gesprek blijft bewaard.", "primaryBtn": { "text": "Vernieuwen" } }, "secondModal": { "message": "Helaas, de storing is er niet mee verholpen. Probeer het later op de dag nog een keer of vul het contactformulier in.", "primaryBtn": { "text": "Naar contactformulier", "href": "/contact" }, "secondaryBtn": { "text": "Melding sluiten" } } } }