Ga naar de hoofdinhoud

Schade melden zakelijk

Schade komt altijd ongelegen. Je wil zo snel mogelijk door met je werkzaamheden. En omdat we begrijpen dat je onze polisvoorwaarden niet uit je hoofd kent, krijg je bij ons hulp om je schade zo snel mogelijk op te lossen. Met zo weinig mogelijk rompslomp natuurlijk.

Schade melden

Heb je schade? Neem dan contact op met je verzekeringsadviseur. Die kent jouw situatie het beste en weet precies wat je bij een schade moet doen. Je kunt je schade ook melden via de 'stel je vraag' knop rechts onder op je scherm. Binnen 10 werkdagen nemen we contact met je op over de behandeling van je schade.

Noodsituatie?

Bel direct: (030) 256 77 77. Dit kan 24 uur per dag, zeven dagen per week.

Heb je schade door diefstal, inbraak of verlies?
  • Doe dan eerst aangifte bij de politie. Ook als je in het buitenland bent.
  • Kun je tijdens een zakenreis niet naar de politie? Meld je schade dan bij de reisleiding of bij de beheerder van je tijdelijke verblijf.
  • Meld daarna je schade bij je verzekeringsadviseur. Jouw adviseur kent jouw bedrijf het beste.
Jouw verzekeringsadviseur schakelt met onze vaste schadebehandelaar 

Na je melding handelt een van onze schadebehandelaars je schade af. Van het begin tot het eind. Je verzekeringsadviseur is altijd op de hoogte. Je kunt altijd bij je adviseur terecht als je vragen hebt.

Soms roept de schadebehandelaar de hulp in van een schade-expert

Soms is een schade lastig vast te stellen. Bij ingewikkelde schade kan er dus onderzoek nodig zijn. Dan roept de schadebehandelaar de hulp in van een schade-expert. Dat kan een schade-expert van ons zijn. Die kent de voorwaarden van je verzekering en weet dus precies waar je allemaal recht op hebt. Het kan ook zijn dat we een schade-expert inschakelen om een schade te beoordelen.

Wat doet onze schade-expert?

Onze schade-expert helpt jou door te doen:

  • Hij stelt de schade-oorzaak vast
  • Hij schept duidelijkheid door na te gaan of je voor dit geval verzekerd bent
  • Hij stelt het schadebedrag vast
  • Hij geeft je tips om toekomstige schades te voorkomen en te beperken
  • Als het noodzakelijk is regelt hij een voorschot op de schade-uitkering
  • Hij adviseert je over herstelmogelijkheden en het inschakelen van herstel- of schoonmaakbedrijven
  • Hij legt je uit wat je mogelijkheden zijn voor een tijdelijke huisvesting als dat noodzakelijk is
De schade-expert komt bij je bedrijf langs

De schade-expert maakt met jou een afspraak om de schade te bekijken. De expert vertelt je hoe hij of zij de hoogte van het schadebedrag heeft berekend. Vaak kan de expert je schade meteen met je regelen. Zo kan hij ook een erkend bedrijf inschakelen die de schade gaat herstellen. Dan hoef je daar zelf niet achteraan.

Je kunt ook zelf je eigen expert inschakelen

Wil je naast onze schade-expert ook gebruikmaken van een eigen schade-expert? Dan kun je zelf ook een schade-expert inschakelen. Zo iemand heet een ‘contra-expert’. Jouw contra-expert benoemt met onze schade-expert vooraf een derde schade-expert. Deze derde schade-expert bepaalt wat de schade is, als jouw en onze schade-expert het niet eens kunnen worden over de hoogte van de schade. 

De redelijke kosten van alle experts betalen wij. Dus ook de kosten van jouw expert. Voorwaarde is wel dat alle betrokken schade-experts werken volgens de Gedragscode Expertiseorganisaties of vergelijkbaar deskundig zijn op het gebied van schadevaststelling. De kosten van jouw expert die niet met de schadevaststelling te maken hebben betaal je zelf. Zo kan jouw expert kosten maken voor jouw belangenbehartiging. Die kosten betaalt a.s.r. niet tenzij wij dat verplicht zijn vanuit wet- en regelgeving. Wil je onverwachte kosten achteraf voorkomen? Spreek dan van tevoren af wat de contra-expert precies voor jou gaat doen.

Wat doet het herstelbedrijf?

Als je schade hebt en wij laten jouw schade herstellen, dan geven wij een herstelbedrijf namens jou de opdracht om de schade zo snel mogelijk te beperken en te herstellen. Schadeherstel kan vaak op verschillende manieren en door verschillende bedrijven, zoals een bouwbedrijf of een schoonmaakbedrijf. Wij overleggen altijd met jou voordat we een herstelbedrijf inschakelen.

Bij calamiteit een calamiteitenexpert

Bij een ernstige calamiteit, krijg je direct hulp en regelen wij voor jou een calamiteitenexpert. Deze expert zorgt, in nauw overleg met jou, dat bedrijfsstilstand en financiële schade zoveel mogelijk beperkt blijven. Zo kun je snel doorgaan met je bedrijf.

Dit mag je van de calamiteiten expert verwachten:

  • Binnen 4 uur ter plekke
  • Binnen 48 uur informeert onze expert je personeel en leveranciers
  • De expert maakt een plan van aanpak
  • Regelt gas, water en elektriciteit
  • Regelt computer, software, telefoon- en internetverbinding
Voorschot

Bij a.s.r. begrijpen we dat je als ondernemer snel over werkkapitaal moet kunnen beschikken om door te gaan. Daarom kun je gebruik maken van een voorschot bij schade.

Voorbeeld van een voorschot

Door een lekkage is je voorraad onverkoopbaar geworden. Maar je hebt bestellingen staan die je nog dezelfde week moet leveren. Je wilt je voorraad zo snel mogelijk vervangen, maar dit kun je niet zelf voorschieten. Met een voorschot bij schade is dit zo geregeld:

  • Je verzekeringsadviseur bekijkt direct welke schade voor vergoeding in aanmerking komt
  • Je bepaalt samen een reëel voorschot, zodat je later niets terug hoeft te betalen
  • Het benodigde voorschot storten wij nog dezelfde dag op je rekening, zodat je door kunt met je bedrijfsvoering
  • We overleggen met jou wat je meteen vervangt. In dit geval de voorraad
{ "dialog": { "homeItemId" : "42fdf1c1-a8f6-43d1-9dec-ce9c9b829900", "urlChat" : "/api/dialog/Chat/", "urlCM": "/api/dialog/Conversation/", "urlCMReporting": "", "tokenApiEndPoint": "/api/token/get", "feedbackDelay": 2000, "feedbackDelayExtended": 60000, "greeting": [ "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eGoedemorgen, welkom bij a.s.r.\u003c/span\u003e", "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eStel ons hieronder je vraag. We helpen je graag verder\u003c/span\u003e" ], "regEx": "^[A-Za-z0-9'`‘’\\xC0-\\xD6\\xD8-\\xF6\\xF8-\\xFF!@#$^&()_+/|€,\\.\\-\\s]{0,200}$", "readMore": "Lees meer", "initInputPlaceholder": "Typ je vraag in een paar woorden", "inputPlaceholder": "Typ een reactie of andere vraag", "buttonText": "versturen", "agentDisconnected": "Onze medewerker heeft de chat afgesloten.", "startChat": "Je chat nu met een a.s.r. medewerker", "subjectPrefix": "conversatiestarter", "chatGroupIsOpen": {"KS_HD_C_MIJNASR":false,"PEN_C_IDV2":true,"SCH_Pcl_C_AVP_ASRNL":true,"SCH_Pcl_C_REIS_ASRNL":true,"SCH_Pac_C_ASRNL":true,"SCH_Pdb_C_ASRNL":true,"SCH_Pcl_C_VERKEER_ASRNL":true,"SCH_Pcl_C_BRAND_ASRNL":false,"ARD_C_DB":true,"ARD_C_KLANTADVIES":true}, "occupiedMessage": "Oeps, al onze medewerkers zijn in gesprek. Een moment geduld alsjeblieft", "promptTitle": "Chat sluiten?", "promptText": "Weet je zeker dat je de chat wilt afsluiten?", "Yes": "Ja", "No": "Nee", "chatAvailable": "Chat met ons", "chatOccupied": "De chat is tijdelijk bezet", "chatOff": "De chat is nu gesloten", "subjects": [ { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/verzekering-afsluiten.svg", "title": "Product afsluiten", "chatMessage": "Product afsluiten", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/schade-melden.svg", "title": "Schade melden", "chatMessage": "Schade melden", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/gegevens-wijzigen.svg", "title": "Gegevens wijzigen", "chatMessage": "Gegevens wijzigen", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/fondsen-en-koersen-informatie.svg", "title": "Fondsen en koersen", "chatMessage": "Fondsen en koersen", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/contact.svg", "title": "Contact opnemen", "chatMessage": "Contact opnemen", "variantA": true, "variantB": true } ] } } { "dialogErrorModals": { "firstModal": { "message": "Er is helaas een storing. Onze chatbot loopt vast. Klik op vernieuwen om het nog een keer te proberen. Je gesprek blijft bewaard.", "primaryBtn": { "text": "Vernieuwen" } }, "secondModal": { "message": "Helaas, de storing is er niet mee verholpen. Probeer het later op de dag nog een keer of vul het contactformulier in.", "primaryBtn": { "text": "Naar contactformulier", "href": "/contact" }, "secondaryBtn": { "text": "Melding sluiten" } } } }